Midlertidige boliger til studerende

...er nu en reel mulighed efter vedtagelsen af den nye planlov

Folketinget 3. behandler den 9. maj den nye Planlov, og vedtages loven kan den træde i kraft fra 1. juli. Når det sker, vil det betyde at midlertidig genhusning kan finde sted op til 10 år. Med denne ændring er Cramo Adapteo klar med løsninger, hvor lejen af den enkelte bolig kommer tilstrækkelig ned i en husleje, som vil være attraktiv for den enkelte studerende at betale.

Efterspørgslen efter studieboliger i landets større byer har længe været langt større end udbuddet, og alternativer til at finde løsninger har været få og dyre. Med den nye planlov bliver det muligt inden for få uger at etablere mindre bebyggelser med boliger indrettet til studerende og opstillet på tomme grunde i op til 10 år.

"Vi er blandt landets førende leverandører af fleksible midlertidige beboelsesmoduler med badeværelse, køkken, opholdsstue m.m.. Vi kan tilbyde en lang række energi- og miljøvenlige beboelsesløsninger, som helt sikkert vil være egnede som studieboliger," siger Mads Blom.

Cramo Adapteo's komplette pavilloner opfylder gældende bygningsreglement, og de kan leveres og installeres på få uger, hvorfor de hurtigt kan være med til at løse behovet for ekstra studieboliger. Pavillonerne kan vælges i flere forskellige størrelser, og de kan leveres fra en til tre etagers højde, med en svalegang, som gør det muligt at etablere hyggelige udemiljøer i forbindelse med pavillonerne.

"Vi har igennem årene bl.a. leveret pavilloner til midlertidige kontorer i forbindelse med f.eks. hospitalsbyggerier, virksomheder der har pladsmangel og mange andre situationer. Jeg ser frem til, at vi inden længe også kan være med til at afhjælpe boligproblemet for studerende i de større byer med vores løsninger," slutter Mads Blom.

Vil du vide mere...

Har du brug for midlertidig genhusning, så kontakt Sussie Wagner på telefon 28 14 06 27 eller send en mail til sussie.wagner@cramoadapteo.com for yderligere information eller læs mere her på hjemmesiden.

Info-beboelsesmoduler

Cramo Adapteo er en del af Cramo Group, som har en årlig omsætning på 712 MEUR (2016) med 2550 ansatte i 15 lande, #2 i Europa. Cramo Adapteo har en årlig omsætning på 118 MEUR (2016) med udlejning af pavilloner i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Letland, Litauen, Estonia og Tyskland. Flåden består af 22.000 moduler som svarer til mere end 550.000 kvadratmeter, #1 i Skandinavien. Kerneforretningen er udlejning af midlertidig genhusning til institutioner, skoler, kontorer og beboelse.